Výnos obcí, které mají na svém území povolen hazard, klesne podle čerstvých informací na základě dohody ve vládní koalici z 65 na pouhých 22,5 procent, tedy téměř o dvě třetiny (informovaly o tom Seznam Zprávy). Započteme-li náklady obce, které s hazardem souvisejí (voda, odpady, čistička, kriminalita a další), povolení hazardu už nedává ani ekonomický smysl.
Stávající stav | Nová shoda |
65 % obcím (kde je hazard povolen, a to podle počtu vyherních automatů), 35 % státu | 45 % obcím (22,5 % obcím, kde je hazard povolen podle počtu vyherních automatů a 22,5 % všem obcím) a 55 % státu |
Modelový příklad: Pokud obec XY dosud měla příjem z technických hazardních her 1 milion korun a náklady na infrastrukturu spojenou s provozem kasin by činily 350 tisíc korun ročně, od příštího roku by její příjem klesl o dvě třetiny na 330 tisíc korun. Výsledek hospodaření v tomto modelovém případě by byl minus 20 tisíc korun.
Srovnáme-li nové skutečnosti o výnosu obcí z hazardu se stamilionovými sliby, které zástupci kasin předkládali občanům Tuchoměřic na jarní veřejné debatě, dojdeme nutně k tomu, že jedinou zodpovědnou aktivitou zastupitelstva by mělo být hazard na území obce zcela zakázat.
Provozovat totiž tak nevýhodnou aktivitu, navíc s drtivými negativními sociálními jevy, nedává žádný smysl.